Peter Kuiper, voor oog en oor

Nieuwe bril, contactlenzen of hooroplossing? Bij Peter Kuiper, dé opticien en audicien bent u aan het juiste adres.

U wilt toch ook de beste prijs voor uw oud ijzer en metalen? Bekijk onze prijzen!

Koffie, Lunch, Borrel & Diner! Met de kinderen of met een groep, bij Eetcafé De Lachende Koe in Harlingen kan dat.

Als je er nu gebruik van maakt ontvang je 10 extra zegels. Dat tikt aan!

Regionaal uitzendbureau met verantwoordelijkheidsgevoel. Alinex is de regionale leverancier van flexibel personeel en 24/6 bereikbaar.

Scheiden vanaf € 130,= all inn vraag naar de mogelijkheden. Locaties in Harlingen en Bolsward. Gratis inloopspreekuur!

Het bergingsbedrijf voor Noord-West Friesland, Terschelling en Vlieland.

Vanaf 10 november wegens winterstop gesloten. Groepen kunnen op verzoek een rondleiding boeken. Rond 1 april 2018 gaan we weer open.

Plaats zelf je activiteiten op dé Harlinger UITagenda! Heb je nog geen account? Registreren is makkelijk en supersnel!

Hier vindt u alle informatie over de verschillende producten en diensten van de gemeente Harlingen.

Wil jij werken bij een van de WestCord Hotels op Vlieland, Terschelling of Ameland? Bekijk de actuele vacatures bij WestCord Hotels op de Wadden. Solliciteer direct!
Lees verder...

Raceverslag Eneco Zonnebootrace team Young Solar Vestdijk

06-07-2017

HARLINGEN - Remco Bronger heeft samen met medeleerlingen van het Technasium (rsg Simon Vestdijk locatie Harlingen) meegedaan aan de Eneco Zonnebootrace.

Verslag van Remco Bronger, Teamcaptain Young Solar Vestdijk.

Vrijdag 30 juni:

Dit weekend was alweer het laatste weekend van de Young Solar Challenge 2017! Zoals gewoonlijk was deze vrijdag een dag om ons voor te bereiden op de races van zaterdag. Aangekomen in Oosterwolde bouwden we onze tentjes voor de nacht alvast op zodat we een droge ondergrond hadden i.v.m. het voorspelde slechte weer. Ook hebben we met een simpel goal en een dekzeil een droog hutje weten te creëren om in de avond te zitten.

Het tijdelijke campingterrein bevond zich vandaag op het sportveld van het Stellingwerf College, welke ook deel neemt aan de wedstrijd. Het was een natte maar wel gezellige avond met alle teams. Door de regen was er in de nacht wel kortsluiting ontstaan in een van de vele stekkers op het terrein, waardoor de accu’s de volgende ochtend niet compleet opgeladen waren. Dus de volgende ochtend moesten deze nog even snel aan de stroom.

Zaterdag 1 juli:

Vandaag moest het gebeuren; de enige dag om nog wat aan het klassement te veranderen. De dag begon om 9:30 met een endurance van Oosterwolde naar Appelscha. Nadat de boot met de kraan in het water was getakeld, kwamen we tot een stress momentje. De boot wilde niet starten. Met nog vijf minuten voor de start tilden we het zonnepaneel omhoog om het probleem te constateren. Gelukkig vonden we dit snel: Er was een kabeltje los getrild. Deze hebben we snel vastgezet en hierna waren we nog net op tijd voor de hardlopers die ondertussen al waren gestart.

We waren als derde uit de startblokken en op deze positie hebben we ook tot de eerste sluis gevaren. Want ja, op deze route liggen twee sluizen! Wanneer iedereen in de sluis is aangekomen (waar ook de tijd stop wordt gezet) en we op het juiste waterniveau zijn beland, moesten we er één voor één weer uit waarna we ook om de beurt weer verder gingen. Nadat we uit de sluis kwamen legden we nog een keer de boot aan wal om even snel met wat contactspray de bekabeling in te sprayen.

Tussen de eerste en de tweede sluis was het de bedoeling om twee keer heen en weer te racen. Echter waren de bochten aan beide uiteinden wel erg scherp, waardoor de eerste drie boten een aardige klap tegen de wal maakten. Wij lagen ondertussen ergens in het midden van alle boten, doordat we niet in dezelfde volgorde de sluis uit zijn gekomen.

De tweede sluis duurde iets langer, mede omdat er al twee boten waren die niet binnen de tijd in de sluis waren aangekomen (snelste tijd + 20% daarvan). Na de tweede sluis was het nog maar een kleine kilometer tot de finish in Appelscha, waar ondertussen al aardig wat enthousiast publiek zich had verzameld. We hebben op deze hevige race een 6e positie behaald.

Ongeveer anderhalf uur later was het alweer tijd voor de sprint. In de tussentijd hebben we de spiegels, welke we in Lelystad ook hadden gebruikt, opnieuw in elkaar gezet om nog wat extra te laden. Deze spiegels hebben we in de weken hiervoor verstevigd.

De sprint was dit weekend hetzelfde als in Lelystad. Eén tegen één sprinten over een afstand van 350 meter. Dit keer kwamen we gelukkig een stuk verder dan in Lelystad, waar we door een uitvallende motor op de 14e plek belandden. Net als daar moest iedereen twee heats sprinten tegen dezelfde tegenstander. Deze hebben we beide gewonnen en daardoor zaten we bij de snelste acht. Nu was het slechts 1x sprinten. Alles of niets dus! Helaas was onze tegenstander net een halve seconde sneller waardoor we op deze sprint als 5e eindigen.

Door deze twee mooie resultaten eindigen we in het klassement op de 4e plek. Net geen podium dus, maar wij als team zijn dik tevreden met dit resultaat op het Nederlands kampioenschap Young Solar!

1 en 2 september zijn we voor het laatst te zien op de “Wereldhavendagen in Rotterdam” waar we met nog een aantal andere Young Solar boten door de stad varen. Het evenement wat dit jaar voor de 40e keer wordt gehouden, trekt naar verwachting zo’n 400.000 bezoekers! Een mooie gelegenheid om onze boot nog een keer te laten zien dus.

Wij als team willen graag alle sponsoren ontzettend bedanken voor jullie steun! Zonder jullie was het nooit gelukt om deze prestatie neer te zetten. Sterker nog, zonder jullie hulp hadden we dit niet eens mee kunnen maken.

Bedankt!

Algemeen Onderwijs Sport & Recreatie

Meer nieuws

Harlingen krijgt stoer 'Badhuis' op Willemshaven

06-07-2017

HARLINGEN - Woensdagavond presenteerde architect Nynke-Rixt Jukema haar ontwerp voor een nieuwe sanitaire unit op de Willemshaven aan de raad van Harlingen.

Bekendmakingen van de gemeente Harlingen week 27-2017

HARLINGEN - Hieronder de bekendmakingen van de Gemeente Harlingen in een handig overzicht.

Nieuw verplaatsbaar doel Zeerobben

06-07-2017

HARLINGEN - Kort voor de eerste training van de A-selectie in nieuwe samenstelling kreeg de vereniging een nieuw verplaatsbaar doel aangeboden, mede mogelijk gemaakt door de spelersgroep van het eerste elftal en de Vriendenclub.

Reacties

Hema Harlingen Hema Harlingen Copini Opticiëns Copini Opticiëns VVV Harlingen VVV Harlingen ForHim Menswear ForHim Menswear Peter Kuiper, voor oog en oor Peter Kuiper, voor oog en oor Vogelaar Audio Vogelaar Audio Harlinger Poffertjeskraam Harlinger Poffertjeskraam Ons Food&Wine Ons Food&Wine Faber Lederwaren en Bijouterieën Faber Lederwaren en Bijouterieën Brasserie de Jasmijn Brasserie de Jasmijn Dio Jurien Dio Jurien Albert Heijn Harlingen Albert Heijn Harlingen Zeilcharter Boreas Zeilcharter Boreas Kamsma Schoenen Kamsma Schoenen Karsten Wonen Karsten Wonen De Lichtboei De Lichtboei IJssalon Min12 IJssalon Min12 Anna Casparii Hotel Café Restaurant Anna Casparii Hotel Café Restaurant Hubo-Faber Hubo-Faber Joachim de Ruijter Fotografie Joachim de Ruijter Fotografie Haarmode Cats Haarmode Cats BENG Evenementen BENG Evenementen Expert Hogerhuis Expert Hogerhuis Hotel Café Restaurant "Zeezicht" Hotel Café Restaurant "Zeezicht" Jumbo Olaf Hermus Jumbo Olaf Hermus Eetcafé Nooitgedagt Eetcafé Nooitgedagt Wereldwinkel Harlingen Wereldwinkel Harlingen Fotografie Dorus Fotografie Dorus Strandpaviljoen 't Zilt Strandpaviljoen 't Zilt Harlinger Ondernemersvereniging (HOV) Harlinger Ondernemersvereniging (HOV) Atelier de Groot Atelier de Groot Almamater Almamater Zwembad Het Derde Haad Zwembad Het Derde Haad Zensa Moda Zensa Moda Plus Lunenborg Plus Lunenborg Harry Greve Gitaar- en Basgitaarlessen Harry Greve Gitaar- en Basgitaarlessen Visie Events Visie Events Eetcafé De Lachende Koe Eetcafé De Lachende Koe
Almamater Almamater Kamsma Schoenen Kamsma Schoenen Haarmode Cats Haarmode Cats Zeilcharter Boreas Zeilcharter Boreas Visie Events Visie Events Atelier de Groot Atelier de Groot VVV Harlingen VVV Harlingen De Lichtboei De Lichtboei Wereldwinkel Harlingen Wereldwinkel Harlingen Harry Greve Gitaar- en Basgitaarlessen Harry Greve Gitaar- en Basgitaarlessen Eetcafé De Lachende Koe Eetcafé De Lachende Koe Hotel Café Restaurant "Zeezicht" Hotel Café Restaurant "Zeezicht"