HOOP

Harlinger Onafhankelijke Ouderen Partij - Voor Harlingen is er niet alleen HOOP, maar ook zekerheid voor een mooie toekomst!

Harlingen – 7 februari 2018 Franeker – 8 februari 2018

Nieuwe bril, contactlenzen of hooroplossing? Bij Peter Kuiper, dé opticien en audicien bent u aan het juiste adres.

U wilt toch ook de beste prijs voor uw oud ijzer en metalen? Bekijk onze prijzen!

Koffie, Lunch, Borrel & Diner! Met de kinderen of met een groep, bij Eetcafé De Lachende Koe in Harlingen kan dat.

Stem 21 maart lokaal, sociaal en vertrouwd: stem op Harlinger Belang!

Als je er nu gebruik van maakt ontvang je 10 extra zegels. Dat tikt aan!

Scheiden vanaf € 130,= all inn vraag naar de mogelijkheden. Locaties in Harlingen en Bolsward. Gratis inloopspreekuur!

Het bergingsbedrijf voor Noord-West Friesland, Terschelling en Vlieland.

Verantwoord, voortvarend, doelgericht. NU is de tijd voor VVD Harlingen!

Wil jij werken bij een van de WestCord Hotels op Vlieland, Terschelling of Ameland? Bekijk de vacatures en solliciteer direct!

Hier vindt u alle informatie over de producten en diensten van de gemeente Harlingen.

Regionaal uitzendbureau met verantwoordelijkheidsgevoel. Alinex is de regionale leverancier van flexibel personeel en 24/6 bereikbaar.
Lees verder...

Evaluatie uitwisselingsweek Duitsland

19-12-2017

HARLINGEN - Leerling Max Tiemersma uit 3 vwo (locatie Harlingen) heeft zijn uitwisselingservaring met Duitse leerlingen op papier gezet.

Ik vond de uitwisseling erg geslaagd. Op maandag gingen we met de bus van Waddentours naar Steinfurt, in de bus was het al gauw erg gezellig. Toen we op de school in Steinfurt aankwamen stonden de leerlingen ons al op te wachten.

Nadat we onze bagage uit de bus gehaald hadden, gingen we naar de aula en kregen we een lunch (pizza, belegde broodjes etc.) en kregen we presentaties over het programma, Steinfurt, Horstmar en Schöppingen. Daarna volgden een wandeling door de school en de stad van Steinfurt. Toen we om half vier weer op school aankwamen gingen we nog een kort kennismakingsspel doen, waarna we allemaal naar de gastgezinnen gingen. Ik had een leuk gastgezin. De eerste avond was een beetje lastig, maar daarna ging het wel weer goed.

Op dinsdag hadden we eerst twee uren les, ik had natuurkunde en scheikunde. Daarna gingen de leerlingen uit Horstmar met de bus naar Steinfurt toe, om daar te werken aan een project over ‘Regionale Denkmäler’ (monumenten uit de regio). Ons groepje had het Schloss Burgsteinfurt en de Hohe Schule (beide in (Burg) Steinfurt). Na een lunch liepen we naar het station en gingen we met de trein naar Münster. In Münster hebben we het ‘Haus des Westfälischen  Friedens’ bezocht. Daarna zijn we naar de kerstmarkt gegaan, wat erg gezellig was.

Op woensdag gingen we naar het stadion van Borussia Dortmund (Signal-Iduna Park (Westfalenstadion)) waar we een rondleiding kregen langs o.a. de spelerstunnel, de kleedkamers en de tribunes. Dit was een erg bijzondere belevenis. Die middag reden we door naar Essen om naar Zeche Zollverein (voormalige kolenmijn) te gaan. Helaas regende het en konden we het terrein niet bekijken, maar kregen we een rondleiding in het Ruhrmuseum. Die avond hadden we vrij en ben ik met mijn uitwisselingsstudent naar de uitwisselingsstudent van Chris Kooijman gegaan.

Op donderdag hadden we weer twee lesuren (wiskunde en Latijn) en daarna gingen we ons project afmaken en presenteren. Die middag vrij  met als opdracht wat te eten te maken voor de feestavond. Ik had met mijn uitwisselingsstudent pizzabroodjes gemaakt. ’s Avonds hadden we een feestavond met een buffet. Toen het om 21.45 uur afgelopen was, gingen we naar huis. De volgende ochtend reden we om half negen weer terug naar Harlingen.

Al met al vond ik het een leuke week, met veel nieuwe ervaringen en indrukken en vriendschappen. Het leukst vond ik de kerstmarkt en de rondleiding in het stadion. Ik kijk nu al uit naar de tweede week in juni.

Onderwijs

Meer nieuws

Terugblik VVD Harlingen op 2017, verder in 2018!

19-12-2017

HARLINGEN - Afgelopen jaar heeft de VVD Harlingen als oppositiepartij weer flink wat initiatieven genomen en belangrijk: ook aangenomen gekregen!

Gemeente maakt openstelling op zondagochtend mogelijk

HARLINGEN - Het College van B&W heeft vandaag besloten dat winkels op zondag 24 en 31 december 2017 van 9.00 uur tot 18.00 uur open mogen.

IJsbaan Grote Bredeplaats open!

19-12-2017

HARLINGEN - Na jaren is er weer een ijsbaan op de Grote Bredeplaats in Harlingen!

Reacties

Zeilcharter Boreas Zeilcharter Boreas Visie Events Visie Events Hubo-Faber Hubo-Faber Fotografie Dorus Fotografie Dorus HoMMM!nga's Fijne Winkeltje HoMMM!nga's Fijne Winkeltje Harlinger Poffertjeskraam Harlinger Poffertjeskraam De Lichtboei De Lichtboei Kamsma Schoenen Kamsma Schoenen Harry Greve Gitaar- en Basgitaarlessen Harry Greve Gitaar- en Basgitaarlessen Salon & Parfumerie Rona Salon & Parfumerie Rona Vogelaar Audio Vogelaar Audio Brasserie de Jasmijn Brasserie de Jasmijn Atelier de Groot Atelier de Groot BENG Evenementen BENG Evenementen Jumbo Olaf Hermus Jumbo Olaf Hermus VVV Harlingen VVV Harlingen Faber Lederwaren en Bijouterieën Faber Lederwaren en Bijouterieën Anna Casparii Hotel Café Restaurant Anna Casparii Hotel Café Restaurant Joachim de Ruijter Fotografie Joachim de Ruijter Fotografie Eetcafé Nooitgedagt Eetcafé Nooitgedagt Dio Jurien Dio Jurien Albert Heijn Harlingen Albert Heijn Harlingen Hema Harlingen Hema Harlingen Almamater Almamater Ons Food&Wine Ons Food&Wine Hotel Café Restaurant "Zeezicht" Hotel Café Restaurant "Zeezicht" Strandpaviljoen 't Zilt Strandpaviljoen 't Zilt ForHim Menswear ForHim Menswear Plus Lunenborg Plus Lunenborg Eetcafé De Lachende Koe Eetcafé De Lachende Koe Expert Hogerhuis Expert Hogerhuis Haarmode Cats Haarmode Cats Zensa Moda Zensa Moda Wereldwinkel Harlingen Wereldwinkel Harlingen Karsten Wonen Karsten Wonen Peter Kuiper, voor oog en oor Peter Kuiper, voor oog en oor Copini Opticiëns Copini Opticiëns Zwembad Het Derde Haad Zwembad Het Derde Haad
BENG Evenementen BENG Evenementen Wereldwinkel Harlingen Wereldwinkel Harlingen Dio Jurien Dio Jurien Copini Opticiëns Copini Opticiëns Atelier de Groot Atelier de Groot Karsten Wonen Karsten Wonen Zwembad Het Derde Haad Zwembad Het Derde Haad Harlinger Poffertjeskraam Harlinger Poffertjeskraam Visie Events Visie Events Expert Hogerhuis Expert Hogerhuis Anna Casparii Hotel Café Restaurant Anna Casparii Hotel Café Restaurant Faber Lederwaren en Bijouterieën Faber Lederwaren en Bijouterieën